02 October 2010

Gosip Gosip 3 Beranak

Assalamualaikum . hehehe !

Okok , td . mase aku otw nk ke bilek air , aku carik along . aku agak dy mesti ade dalam bilek mak nak beGOSIP . soo , “haa . dah agak , mesti kat sini nyee” .

Aku : asal mak ?
Along : pasal kawan kau . tengok la smalam . kawan dy datang , dy malu malu pulak .
Yana : suketi aaa .
Along : ahh kau . kalau along tak suro kawan kau makan , takde nyee dorang makan . dorang tnggu kau tau tak ,
Mak : tah kau . ape yg kau nak malunyee .
Aku : lehh , orang tau aahh .
Along : along un cakap aa camnii kat dorang , “gi laa makan dulu , yana tengah sebok siap nak make up , pkai celak , bedak sume .
Mak : hahahaha !
Aku : ahh bnyak kau ! aku takdenyee nak pkai make up . kau cakap soh mkn , patu kau cakap aku lame lagy . tu jee . takde pkai make up amnde nyeehh . nipu tau .
Along : hehehe ! yelah . mane taknyee . yg kau malu sgt kenape ? bukannye solihin yg dtg .
Aku : tah , hahaha !
Along : along tengok shakyrah tuu gedik semacam . buat tecekik kt sebalek dinding tmpat korg dudok uh .
Aku : memang ...
Mak : egt mak tak nmpak ? dy klua masok bilek . asek tengok cermin jee .
Aku : masok bilek ?
Mak : ha'aa . dy masok bilek kau . asek tengok jee cermin , betolkan tdung .
Along : ye lahh . kan lawa .
Mak : lawa ape nyee ? biase jee mak tengok .
Along : habes tuu yana agy lawa ?
Mak : ha'ahh . anak mak agy lawa .
Aku : hahahaha !
Mak : yg dtg tuu kawan skelas kau ?
Aku : bukan …
Mak : abes tuu ?
Along : member solihin . member nyee dtg , tapi solihinnye takde .
Aku : ha’aa . member solihin .
Mak : yang solihin asal tak dtg ?
Aku : tah , aiman uhh kate , solihin ade open hause agy dekat mutiare bngi sane . agipon dy takde transport nk dtg .
Mak : lahh , ape susah . soh jelah ayah amek .
Aku : haa ? bole plak cmtu .
Mak : ape yg tak bolehnyee . balek ayah dr smyg jumaat tuu , surohlah ayah amek dy dekat bngi sane . buknnye jaoh pon .
Aku : ahh . takde mkneenye .
Mak : ape pulak . buknnye jaoh pon . suroh jelah ayah amek dlm kol 2 tuu . lepas tuu bole jugak tlg2 haa .
Aku : hem . halaa . lgypon dy pemaluu .
Mak : hem , kalau malu susah lahh .
Along : ala , kalau solihin dtg pon , tak telayan dehh kau na .
Mak : tah . macam sweet 17teen .
Along n Aku : hahahahaha !

N then , cter sal kudut . hahaha ! kenal sape kudut ? hahaha ! kudut ieelaaahhh mkcik aku a.k.a mak tiri . ngehngehngeh . mak aku kate , si kudut tuu nak buat open hause mgu niee macam ktorg bt smalam . yee , mak aku tak ajak un si kudut tuu dtg smalam . ayah aku nak ajak . tp mak aku kate , “kalau abg nak majlis jamuan ni bejalan dengan elok , jgn bawak dy . kalau tak haru biru nnti .” hahaha !
Mak aku kate , “bialahh dorang nak buat . duet dorang banyak . agypon mak tak rase pon yg dtg nnti ramai . smlm ayah dh ajak stuff seofis dy dah , takkn nak ajak lagy . smlm pon takde lah ramai mane , stuff sepejabat ayah kau tu pon tak suke gn ayah kau sejak kawen due nie .” . ahaks . plus , “lepas tuu , orang dlm pejabat tuu slalu marah2 si kudut tuu .” aku gn along just gelak . hahaha ! hahhh , malas laahh aku nak critee balek pasal mak nenek tiri jande hodo tuu . hahahaha ! ppe jelahh .

Itu saje yg dGOSIPkn . mlm nnti tah pegy tah tdak . pegi …. Open hause kampong teras jernang niee dekat W.I sane . lagipon mak gn ayah tngh gadoo . pasal open hause , ayah aku lahh . mak aku kate , “ayah kau dah tdo sini , mane mane open hause .. sume bawak si kudut tuu . kalau tdo sini , bwk lahh mak . ape pulak bwk dy kan ? kalau tdo sane , nak bwk dy , bwk lahh . tp dh 3 ari nii , ari mak . takkan nak gn si kudut tuu je .” . kesian makk . haishh . entah lahh . dono what tu say agi .

By da weyy , korang nak tak tengok si kudut tuu . name betol dy Faridahh . hahaha ! kudit tuu pon , ayah aku sendiri gelarkn . aku lupe knape . hahaha ! cube korang bezekan , mane lawa ?

  

atas ayah gn mak aku , bawah makcik tiri aku  :)


Mak aku ade tnye ayh aku ,
“malam malam , awk tengok lahh ye body si kudut tuue ?”
“ape panggel dy kudut niiee ?!”
“awak jgn nak salahkn sy , awk yg gelarkn dy macam tuu kn ?”
“hem , punggong lebar macam periok nasik .”
Aku denga mak aku cter cmtuu kat aku , mati mati aku gelak . cm mengong lah !

Hahah ! itu sajelahh yg nak aku criteekan . hehehehe !

Byeee , wassalam J